icon-envelope icon-phone icon-ruit icon-screen icon-star icon-star-empty icon-star-filled icon-chevron icon-arrow icon-arrow-right icon-arrow-left icon-close icon-play twitter linkedin instagram youtube icon-mail icon-chevron-left icon-chevron-right icon-search icon-download
Waar ben je naar op zoek?
10jaar jubileum

Nieuwsbrief april 2024

10jaar jubileum

April 2024

Eind maart zijn bij het Keukenhof de poorten van het slot gegaan, en daarmee is het toeristisch seizoen geopend.

Het Keukenhof had iets te vieren, haar 75 jarig jubileum. Voor de NOS camera mocht de directrice vertellen wat het geheim achter het succes van het lente icoon is. Het niet geheel verbazende antwoord: de pracht van bloemen.

Ook wij hadden iets te vieren: het 10-jarig jubileum van de Ambassade. Het “geheim” achter ons succes: enthousiasme en gastvrijheid.

 

Terugblik jubileum.

Voor ons was het feest een feest. Goede opkomst, lekkere catering, de techniek werkte en de burgemeester had er echt zin in.  De quiz over de geschiedenis van de Ambassade werd gewonnen door….. het team van TH&P. Een mooier bewijs van de betrokkenheid van TH&P bij het wel en wee van de Ambassade is nauwelijks denkbaar.

Genoeg woorden, tijd voor de plaatjes:

https://gaps2017.stack.storage/s/0JJ6ShnC0n6tI47c

En de video:

https://youtu.be/hbD_igpV6_k

 

Afscheid Carmen:

Er is de laatste maanden regelmatig door City Hosts gevraagd hoe het nu met Carmen gaat. Dat was vooral vanwege haar langdurige afwezigheid vanwege ziekte. Inmiddels is bekend, dat zij The Hague & Partners en dus ook de Ambassade van Den Haag gaat verlaten. Hieronder een persoonlijk bericht van haar.

Beste City Hosts,

Via deze weg wil ik laten weten dat ik na een inspirerende periode afscheid neem van de Ambassade van Den Haag. Met trots kijk ik terug op de werkzaamheden en op jullie inzet! 

Ik wil jullie van harte bedanken voor de geweldige tijd die ik heb gehad. De samenwerkingen, leuke evenementen die we hebben georganiseerd en hebben mogen bijwonen, steun en jullie passie voor de stad hebben mijn ervaring bij de Ambassade extra speciaal gemaakt. 

We komen elkaar vast wel weer tegen in het Haagse.

Ik wens jullie allemaal het beste in jullie verdere avonturen bij de Ambassade van Den Haag. 

Keep up the good work!

Hartelijke groet,

Carmen Zuidgeest

 

De karren zijn van stal.

Op de laatste (Goede) Vrijdag van maart hebben we alweer de eerste dienst van dit jaar gedraaid. Het begin van een druk Paasweekend waarin we honderden gasten hebben kunnen verwelkomen.
Vragen n.a.v. de eerste reeks diensten:

Er zijn tijdens de diensten de afgelopen weken en ook via de mail wat vragen naar voren gekomen:

  1. Komen er nog flyers in het Nederlands en Duits?

Helaas zijn deze op en is het beleid (in lijn met die van de Gemeente) om deze niet opnieuw te laten drukken. We hebben wel de suggestie gedaan om deze (en de anderstalige versies) vanuit een QR-code beschikbaar te stellen. Daar zal wel naar worden gekeken, is ons toegezegd, maar heeft geen prioriteit gezien de bezetting.

  1. Waarom geen diensten op zondag?

Ton en Carmen zijn inmiddels gestopt. En daarvoor is nog geen vervanging beschikbaar. Daar wordt wel aan gewerkt. Dat betekent dat we per weekeinde i.o.m. Sander Haneberg kijken wie de coördinatie voor die dagen kan oppakken. Dat soms medewerkers van TH&P, die dan helpen. Dat betekent dat 3 dagen per weekeinde echt onhaalbaar is voor dit moment. Omdat toeristen die meerdere dagen in Den Haag zijn, veelal op vrijdag komen en op de zondag huiswaarts gaan, is gekozen voor de vrijdag en zaterdag.

Vacature functie op kantoor:

Voor de functie, welke Ton heeft achtergelaten, is een vacaturetekst geplaatst. Mocht er iemand van de City Hosts belangstelling hebben voor deze – betaalde – functie, dan mag deze zich uiteraard ook melden. Laat het weten via een mail naar de info@ambassadevandenhaag.nl.

En verkorte weergave van de vacaturetekst is:

Voor de Ambassade van Den Haag zijn wij op zoek naar een:

Event Officer(s) voor totaal 20-24 uur p.w.

De Event Officer houdt zich bezig met het voorbereiden, uitvoeren en evalueren van de geplande inzetten van de vrijwilligers. De Event Officer zorgt ervoor dat er een zo succesvol mogelijke inzet van vrijwilligers wordt gerealiseerd. De Event Officer kan omgaan met pieken en dalen en is flexibel inzetbaar.Onze nieuwe collega is altijd aanwezig tijden de inzet van de City Hosts. De inzet vindt zich met name plaats van Pasen tot en met de herfstvakantie.

 

Inroosteren

Het is gelukt om voor de start van het seizoen het nieuwe inroostersysteem operationeel te krijgen. Er zijn testen uitgevoerd met o.a. onze mensen van de Klankbordgroep en enkele City Hosts. Daaruit zijn nog wel wat problemen naar voren gekomen, welke inmiddels zijn opgelost.

De voorwaarde is wel, dat je moet (kunnen) inloggen www.ambassadevandenhaag.nl. We zien, dat er nog behoorlijk wat mensen niet recent hebben ingelogd op de website. Dat betekent, dat ze zich nog niet hebben ingeroosterd.

Het kan zijn, dat dit problemen geeft. Laat het ons weten. We hebben al verschillende mensen geholpen en hebben een spreekuur opgezet (elke dinsdag 13-14 uur). Hierover zijn jullie eerder geïnformeerd.

Overigens blijkt, dat de mensen die het nieuwe systeem gebruiken er goed over te spreken zijn. Daar zijn we erg blij om. Het scheelt ons als kantoorteam het nodige werk en het geeft de City Hosts meer flexibiliteit en duidelijkheid.

Sport(historische) wandeling

Dit voorjaar wordt een nieuwe, unieke sportwandeling onthuld die deelnemers meeneemt door de bewogen sportgeschiedenis van Den Haag. Deze is ontwikkeld vanuit TH&P. Op donderdag 25 april zal wethouder Hilbert Bredemeijer deze (gratis) wandelroute lanceren, samen met Haagse topsporter en wereldkampioen freerunning, Tangui van Schingen.

De bedoeling is dat we deze wandeling vanaf vrijdag 26 april gaan promoten middels een speciaal bord incl. QRcode

De wandelroute, door het centrum van Den Haag, verbindt het heden en verleden van de rijke Haagse sporttraditie via 12 'points-of-interest'. Het omvat weetjes; zoals waar de naam 'Malieveld' zijn oorsprong vond, en leidt langs plekken waar ooit sportactiviteiten zoals ringsteek- en donderbuswetstrijden hebben plaatsgevonden. De gratis wandeling staat vanaf 25 april op denhaag.com. Daarnaast kun je zelf tijdens de wandeling aan de slag gaan.

 Op elk punt wordt een sportoefening omschreven die deelnemers inspireert om te gaan bewegen, zoals balansoefening 'De Ooievaar' of springoefening het 'Haagse Hopje'. In de uitlegvideo's van Tangui kun je precies zien hoe je de oefeningen moet uitvoeren. Voor een extra uitdaging kunnen deelnemers vragen beantwoorden en meedoen aan de winactie voor leuke, sportieve prijzen.

 De eerste 100 deelnemers ontvangen bovendien een gratis sporthanddoek! Deze is af te halen bij The Hague Info Store op station Den Haag Centraal op vertoon van de wandeling.