Benefit Bezoeken ondernemers binnenstad Den Haag

Elk jaar organiseert de Ambassade van Den Haag leerzame en leuke uitjes in onze mooie stad achter de duinen.

Zo ging op donderdag 4 april 2019 een groep City Hosts onder leiding van directeur Angelique Werner en officemanager Karen Ouwehand van Marketing Haagse Binnenstad op pad door één van de Haagse winkelgebieden. Want zelfs als je denkt dat je de binnenstad goed kent, valt er nog zoveel te ontdekken. Het Spui, maar vooral de Venestraat en de Vlamingstraat bevatten enkele pareltjes waar je nog behoorlijk van op kan kijken. Want de bezoekjes aan het Frites Atelier Amsterdam, Sissy Boy, De Jongens, Lush, het Jeans Center en Hudson’s Bay leverden veel verrassingen op.

De City Hosts hebben hun ogen uitgekeken, temeer omdat er van tevoren al informatie beschikbaar was gemaakt over de historie van deze drie prachtige winkelstraten. Behalve over het huidige aanbod kwamen ook allerlei leuke weetjes aan bod over de handel en nering in de vorige eeuwen. Zoals dat er in de Vlamingstraat vooral Vlamingen woonden omdat dat zulke goede wevers waren (Weversplaats). En dat de Venestraat de eerste uitbreiding vormde van de stad op het zand.

Het was de bedoeling van dit Marketing Haagse Binnenstad-initiatief om de City Hosts kennis te laten maken met de originaliteit en veelzijdigheid van de Haagse binnenstad. En dat is gelukt!